Naše poti Pohod: Vuzenica - Koča Planinc

Iz Vuzenice krenete izpod železniškega viadukta, kjer je začetek poti. Smerna tabla vas opozori, da pot vodi do koče Planinc (2,5 ure) in naprej do Male Kope (3,5 ure). Greste po asfaltni cesti po dolini Cerkvenice do gostilne Prodnar.

Pridete do sotočja Požarskega potoka na zahodu in Plavžnice na vzhodu. Ta dva potoka ločujete izrazit stranski greben, ki se vzpenja skoraj v ravni črti proti jugu vse do Kaštivskega sedla, kjer se ta stranski greben spoji z glavnim med Malo Kopo in Kremžarjevim vrhom. Na vsej poti se držite tega grebena.

Pri Prodnarju zavijete  malo naprej od gostilne desno, na stransko cesto in navkreber skozi gozd. Kmalu ste na naslednjem travniku, kjer je lep razgled na Sv.Anton in nazaj na Vuzenico in Kobansko v ozadju. Pri kmetiji Napret prečkate novo asfaltirano cesto, ki vodi na Sv.Primož na Pohorju. Preden zopet zavijete v gozd, pridete do kmetije Posod. Skozi gozd vas vodi pot po najstrmejšem delu. Takoj, ko pridete iz gozda, greste naprej po kolovozu in opazite staro poslopje nekdaj ponosne in velike kmetije Peruš. V rahlem spustu po ozki makadamski cesti pridete hitro do skromne idilične vasice Sv.Primož na Pohorju.

Tu je cerkvica Svetega Primoža, spomenik padlim borcem, šola za učence nižje stopnje, v kateri se je pouk vršil do letošnjega leta, vaška gostilna ter nekaj hiš. V šoli je spominska soba posvečena borcem Zidanškove brigade, ki je bila na tem mestu tudi ustanovljena.

Greste naprej po vaški cesti proti križpotju, kjer stojita kapelica in stara lipa. Od tu se skozi gozd levo povzpnete do kmetije Ižek ter naprej čez travnike do kmetije Sedovnik. Tik pred kmetijo je lep razgled na vse strani, razen proti jugu, kjer nam pogled zastira glavni greben Pohorja. Tu stopite v temačen smrekov gozd in preko Sedovnikovega vrha pridete do ceste, ki pelje na spodnjo postajo vlečnice Kaštivnik. Tu so idiličen travnik, vikend in tonalitni spomenik padlemu partizanu. Mimo spomenika krenete v gozd po novo urejeni stezi in kasneje starem kolovozu skozi gozd vse do koče Planinc. Ta je last planinskega društva Vuzenica.

Od koče lahko pot nadaljujete v smeri našega grebena do Kaštivskega sedla, kjer se priključite glavnemu grebenu in markirani poti na Kremžarjev vrh – Mala Kopa.

Zadnjič posodobljeno (Petek, 16 April 2010 22:41)